Novi zvuk logo

Најновије издање: 49

New Sound 49

Претходно издање: 48

Novi Zvuk 48

српски / english facebook

Нови звук, међународни часопис за музику je научни часопис у којем се промовише музичка креативност и теоријски концепти о музици – музиколошки, етномузиколошки, аналитички, филозофски, естетички и други. У часопису се представља савремена и традиционална српска музика у свету, али и провокативне теме везане за музику или научне дисцплине о музици других земаља. Широк опсег тема подразумева питања у вези са композиторским поетикама, новим композицијама, различитим истраживачким проблемима и тако даље, из аспекта аналитичке и контекстуалне, музиколошке интерпретације. Часопис садржи и преглед међународних фестивала нове музике, рецензије књига и компакт дискова, као и рецензије одбрањених мастер теза, магистарских теза и докторских дисертација.

У следећем броју (бр. 50, II/2017):

1. Daniel KL Chua: Global Musicology. Virtual discussion between Chris Walton, Nico Schüler and Marcel Cobussen; 2. Jeff R. Warren: Music Ethics Politics; 3. Marija Masnikosa: Little Mermaid... by Goran Kapetanović as a postmodern tragedy; 4. Rima Povilionienė: Musica Fibonacciana – Aesthetic and Practical Approach; 5. Pierre Albert Castanet: Art-Science et Musique Contemporaine – les métaphores de la fractalité; 6. Lauren Redhead, Alistair Zaldua, Steve Gisby, Sophie Stone: Performing Temporal Processes; 7. Arnold Berleant: Further Ruminations on Music; 8. Dimitrije Golemović: We are all passers-by. To professor Dr. Dragoslav Dević (1925–2017). Is Mokranjac the first Serbian ethnomusicologist?; 9. Srđan Teparić: Temporality and movement in the composition of Toba by Branka Popović; 10. Nico Schüler: Analytical Observations of Duality in Time by James (Jim) C. Scully; 11. Tijana Ilišević: Teleological strategies in Octandre by Edgard Varèse; 12. Milena Petrović, Gordana Ačić, Vera Milanković: Sound of Picture vs Picture of Sound: Musical Palindrome; 13. Dejan Despić: My vocal mosaics; 14. Anastasia Siopsi: Aural and visual manifestations of the scream in art, beginning with Edvard Munch’s Der Schrei der Natur; 15. Vesna Mikić: Remediation and post-production as constituents of the contemporary music industry; 16. Marcel Cobussen: Improvising (with) Sounds: A Sonic Postcard from Belgrade; 17. Ana Kotevska: Serbian Musicological Society before the second decade (2006-2017); 18. Alexandros Charkiolakis: The notion of the enemy in the Greek operatic world of the 19th and 20th centuries; 19. Ivana Petković: Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović, and Ivana Perković: Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing; 20. Marija Nikolić: Review of the CD by Nataša Danilović; 21. Aleksandra Gartnar: Marija Maglov: "The best of": umetnička muzika u PGP-u;22. Marija Maglov: Unchaining the Digital Music Business? 8th Vienna Music Business Research Days (VMBRD) 2017; 23. Radoš Mitrović: 26th International Composers’ Review.

Часопис се налази на ERIH листи – European Reference Index for the Humanities